Czy profesjonalny projekt logo potrzebuje księgę znaku?

Wiele firm zastanawia się nad tym, czy profesjonalne logo potrzebuje jeszcze dodatkowo księgi znaku. Otóż należy wiedzieć, że odgrywa ona bardzo ważną rolę w budowaniu identyfikacji wizualnej firmy. Tym bardziej profesjonalny znak firmowy, który będzie stosowany przy projektowaniu różnych materiałów reklamowych, powinien posiadać księgę.

Co to księga znaku logo firmy?

Zacznijmy w ogóle od wyjaśnienia, czym jest księga znaku i do czego służy. Jest to pewnego rodzaju instrukcja dla osób korzystających z projektu logo firmy. Ma im podpowiadać, w jaki sposób mogą to robić. Czyli najprościej ujmując, księga jest instrukcją obsługi firmowego znaku. Najczęściej jest wykorzystywana przez osoby z zewnątrz, które pracują nad materiałami reklamowymi z logo na czele. Stworzenie takiej księgi bywa bardzo czasochłonne i to zadanie dla agencji tworzącej branding. Nierzadko również skomplikowane. Na szczęście profesjonalna agencja reklamowa Whiteart, która oferuje takie usługi, ma w tym obszerne doświadczenie i bardzo dobrze sobie z tym radzi. Można więc spodziewać się satysfakcjonujących efektów i przede wszystkim profesjonalnej księgi. Dobrze wykonana księga zawiera genezę logo, podstawową i alternatywną wersję logo (w postaci poziomej i pionowej, na jasnym i ciemnym tle), konstrukcję logo, pole ochronne, kolorystykę, a także możliwe modyfikacje.

Profesjonalne logo i księga znaku – zestaw nieodłączny

Można śmiało stwierdzić, że stworzony projekt logo firmy i księga to elementy nieodłączne. Razem tworzą niezawodny zestaw do kreowania wizerunku firmy. Księga identyfikacji wizualnej bez logo jest bez sensu. Samo logo bez księgi to nie to samo, co z księgą. Jeśli ktoś profesjonalnie podchodzi do marketingu swojej firmy, do budowania jej wizerunku, to musi z automatu zadbać o logo i o księgę znaku. Każda reklamowa agencja kreatywna zachęca swoich klientów do wykonania księgi znaku, informując zarazem, do czego może być potrzebna w przyszłości. I choć na początku wydaje się, że jest zupełnie bez sensu, z czasem okazuje się, że faktycznie jej istnienie ma sens i warto nie tylko ją mieć, ale też się nią posługiwać. Zamawiając logo i księgę znaku w jednej agencji, można liczyć na całkiem przystępną cenę kompletnego zestawu.

Czy dla logo zawsze jest potrzebna księga znaku?

Niektórzy przedsiębiorcy uważają, że w ich przypadku księga identyfikacji wizualnej nie jest potrzebna. Prawdą jest jednak to, że każda firma, niezależnie od branży, w jakiej działa, powinna mieć i posługiwać się daną księgą. Nie każdej firmie potrzebna jest rozszerzona księga, ale ta w podstawowej wersji zdecydowanie tak. Tworząc projekty logo należy od razu myśleć o księdze, tak by później niczego się nie domyślać, niczego nie doszukiwać i ryzykować. By korzystać z logo tak, jak wyznacza księga i dzięki temu zachować spójność identyfikacji wizualnej. Wielu przedsiębiorców tworzy logo dla swojej firmy i umieszcza je na stronie, na profilach w mediach społecznościowych. Czasem drukuje różne materiały reklamowe, ale z upływem czasu w sprawach marketingowych przestaje się cokolwiek dziać. A po to ma się to logo i księgę, aby cały czas pracować nad wizerunkiem swojej firmy. Dzięki odpowiednim metodom można wzbudzać zainteresowanie potencjalnych klientów i zdobywać ich coraz więcej. Także można stwierdzić, że księga znaku logo zawsze jest potrzebna. A firmy, które z niej rezygnują, po prostu udowadniają, że nie zależy im na przyszłości, na budowaniu pozytywnego wizerunku.

Firma bez dobrego logo i bez księgi znaku nie prezentuje się profesjonalnie. Nie wzbudza tak zainteresowania jak ta, która dba o swój wizerunek w sieci i w realnym świecie. Można więc po raz kolejny podkreślić, że profesjonalny projekt logo potrzebuje księgi znaku. I najlepiej, aby była równie profesjonalna. Taki zestaw będzie służył firmie przez długie lata i godnie ją reprezentował. Nie zapominajmy, że instrukcja ta stanowi ogromne ułatwienie dla osób, które pracują nad kolejnymi elementami identyfikacji wizualnej dla tej firmy. Mając zamiar tworzyć ulotki, broszury, reklamy do internetu i telewizji, a także inne formy materiałów marketingowych, warto już teraz zaopatrzyć się w księgę. Jeśli oczywiście profesjonalne logo już istnieje.

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *