Monetyzacja a rozwiązania płatnicze dla e-commerce

Monetyzacja rozwiązań e-commerce odnosi się do sposobów, w jaki przedsiębiorstwa mogą zarabiać pieniądze na swoich działaniach w branży e-commerce. Istnieje wiele strategii i modeli biznesowych, jednak wiele z nich kończy się fiaskiem. Generowanie przychodów w ramach e-commerce staje coraz trudniejsze, a przebicie się w tak bardzo konkurencyjnych czasach należy do niemałych wyzwań.

Monetyzacja w e-commerce wymaga zrozumienia potrzeb klientów. Doprecyzowanie modelu ścieżki zakupowej, dostarczenia wartościowych produktów lub usług oraz sprawne zarządzanie operacjami handlowymi i marketingiem w jednym czasie. Skuteczna strategia monetyzacji może pomóc przedsiębiorstwom osiągnąć sukces w obszernej i bardzo konkurencyjnej dziedzinie jaką jest e-commerce.

Precyzyjna analiza danych sprzedażowych

Niektóre firmy e-commerce specjalizują się w tworzeniu platform B2B. Wymiana dóbr pomiędzy firmami zwiększa podaż, jednak sama wartość jest mniejsza (opiera się na niższej marży) niż te same produkty lub usługi kierowane do sektora B2C. Big Data i analiza danych – business intelligence – są podstawowym elementem zwiększania sprzedaży w sklepie internetowym. Wiele firm oferuje usługi analizy danych i doradztwa opartego na danych, a faktyczny pomiar oparty na prawdziwych danych historycznych i live jest gwarancją sukcesu lub łatwą ucieczką od porażki.

UX operatora płatności

UX (User Experience) operatora płatności to interfejs i odczucia jakie pozostawia on wśród użytkowników, którzy skorzystali z jego funkcjonalności. Operator płatności, czyli firma lub platforma umożliwiająca dokonywanie transakcji finansowych, musi skupić się na zapewnieniu jak najlepszego, najbardziej intuicyjnego i bezproblemowego procesu płatności dla klientów. W tej sferze, badania dowodzą istoty takich detali. Im lepiej dopasujemy się do potrzeb klienta, tym przyjemniej przejdzie on ścieżkę zakupową w naszym sklepie.

Zobacz więcej ciekawych artykułów z serii fintech: https://tpay.com/blog

Dobra retrospekcja kosztów

Generalizowanie tematu e-commerce jeszcze nikomu nie przyniosło żadnych korzyści. Wszelkie zmiany dotyczą subtelnych modyfikacji ścieżki użytkownika w procesie zakupowym. Niektóre okazują się lepsze, niektóre działają gorzej niż zwykle, jeszcze inne dopiero się tworzą. Wiele technologii wprowadza narzędzia, których wpływ na sprzedaż jest znikoma. Warto robić uważne analizy z dostawcami, aby nie zwiększyć kosztów obsługi płatności i zachować rentowność modelu biznesowego.

Innym tematem są transparentne koszty, w których operator płatności powinien jasno prezentować naliczane opłaty. Przedstawimy listę za i przeciw w następnym artykule.

 

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *